10 Ocak 2019 Perşembe

YOLUN CÖMERTLİĞİ

(amazon)

Bir amaç uğrana yapılan yolculukların sonu bazen hiç umulmadık gerçeklere varır.

Endüstrileşen dünyanın omuzlarına çöken baskısı ve günlük hayatın telaşlarından kurtulup rahatlamak için yapılan yolculukların varış noktası bazen tahmin edildiği gibi olmayabilir. Yolculuk sırasında bir insan tanırsın, bir ülke tanırsın ama en önemlisi, hayatın gerçekleriyle tanışırsın. Birlikte yolculuğa çıkan 3 insan Tenoch ( Diego Luna), Julio ( Gael Garcia Bernal) ve Luisa (Ana Lopez Mercado). Mitolojik bir sahili ( Cennetin Ağızı) ararken, aradıklarından çok daha fazlasını bulurlar ama yolda değil, kişiliklerinde.

(oneroomwithaview)

Çocukluk arkadaşı olan Tenoch  ve Julio kendilerinden yaşça büyük Luisa’yı da yanlarına alarak Cennetin Ağzı olarak nitelendirdikleri mitolojik bir sahili bulmak için Meksika’yı bir uçtan diğer uca dolaşırlar. 
Tenoch ve Julio’nun hayatları sevişmekten, ot içmekten, eğlenmekten, gevezelik etmekten ibarettir. Luisa ise iktidarsız, öz güveni olmayan, zengin bir adamla evli, güzel bir kadındır. 
Luisa, Tenoch ve Julio ile bir düğünde tanışır. Tenoch ve julio Luisa’dan etkilenir ve onu kafaya almaya çalışırlar. Seyahatlerinden bahsederler ve ona da gelmesi için teklifte bulunurlar. Kocasının onu aldattığını öğrenmesi üzerine Luisa, toplumsal rolün ona yüklediği sorumlulukları bir çırpıda yok sayar ve teklife olumlu cevap verir. 


(diariesofmagazine/nontonsini)

İlk bakışta şehvet dolu bir yol filmi olarak görünen film,  ilerleyen sahnelerde Meksika’nın ülke sorunlarına büyük bir pencere açıyor. Film izleyiciye, filmlerde anlatıldığı kadar tozpembe bir hayat olmadığını gösteriyor.

(flavorwire)

Filmde, Karakterlerin yolda karşılaştıkları her bir insanın hikayesi, bizi bir sonuca götürüyor;  Kapitalizmin, sınıflaşmanın ve küreselleşmenin, insanın aile geçindirme becerisinden tutunda cinsel arzularının şekillenmesine kadar her konuda ne kadar etkili olduğu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.